خبرهای داغ:
دانشجويان بسيجي گلپايگان در يك اقدام انقلابي در نامه اي سرگشاده به نامزدهاي انتخاباتي وظايف آنان را گوشزد و از مطالبه وعده هاي آنها در آينده خبردادند.
کد خبر: ۹۲۱۹۸۹۴
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸

به گزارش خبرگزاري بسيج از گلپايگان،دانشجويان بسيجي دانشگاههاي گلپايگان در يك اقدام انقلابي در يك نامه سرگشاده، ارائه برخی وعده ها توسط نامزدهاي انتخاباتي را ناشي از عدم آگاهي خود نامزد  و يا سوء استفاده از ناآگاهي مردم خواندند.

در اين نامه ضمن اشاره به وظايف اصلي نمايندگان مجلس از جمله تصویب قانون و نظارت بر اعمال قانون،اختيارات نمايندگان به عنوان راهگشاي مشكلات كشور معرفي مي شود كه شرط لازم و كافي آن شجاعت و عدم گرايش به جريانات حاشيه اي در مجلس ذكر مي شود.

در  قسمت بعدي نامه، دانشجويان خود را مسئول مطالبه وظايف و وعده هاي نامزدهاي انتخاباتي آنان پس از ورود به مجلس دانسته و آن را در مقام دفاع از حقوق مردم مي دانند.

دانشجويان بسيجي گلپايگان، در قسمت پاياني نامه،به بيان ويژگيهاي نماينده مجلس تراز انقلاب اسلامي مي پردازند.

متن كامل نامه به شرح ذيل است:

بسمه تعالی

مجلس در رأس همه امور است. امام خمینی (ره)

اکنون که در آستانه برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس هستیم و نامزدهاي محترم این دوره، در این چند روز تبلیغات انتخاباتی خود به بیان تمام برنامه ها و وعده های انتخاباتی خود از پشت تریبون ها پرداخته اند بر خود  لازم دانستیم که نکته ای را به سمع و نظر تمامی کاندیداهای محترم  برسانیم:

دلیل ذکر این نکته در این برهه ی زمانی آن است که عده ای از کاندیداها در این دوره و در ادوار قبلی انتخابات  نمایندگی مجلس وعده هایی را بیان نمودند که به هیچ وجه در وظایف نماینده ی مجلس تعریف نشده است ،که این نشان از عدم آگاهی نامزدهاي مجلس از حیطه ی اختیارات و وظایف خود بوده و یا متأسفانه سوء استفاده از احساسات، جهت جلوس بر صندلی مجلس.

 از جمله مهمترین وظایف نماینده ی مجلس، تصویب  قانون و نظارت بر اعمال قانون است. نمایندگان مجلس اختیاراتی دارند که با آن می توانند تغییرات مثبت و چشمگیری در وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم و فضای سیاسی کشور ایجاد کنند، اما مهمترین شرط اعمال این تغییرات آن است که نمایندگان مجلس خود را به معنای واقعی وکیل مردم بدانند نه وامدار شخص خاص و یا عده ای محدود و يا دولت.

 همواره در این فضاهای انتخاباتی افرادی سودجو،‌ فاسد، زالوصفت و ظالم در حق و حقوق مردم،در صدد آنند تا با اعمال نفوذ و تأمین هزینه های انتخاباتی بعضی کاندیداها، پناهگاهی محکم جهت انجام کارهای غیرقانونی خود ساخته و نماینده ی یک ملت را وامدار خود نمایند.

نامزدهاي محترم شهرستان گلپایگان و خوانسار!!!

پوسترها، سخنرانی ها، بروشورها، کلیپ های تبلیغاتی و همه ی آنچه که شما کاندیدای محترم چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی منتشر نمودید و به بیان دیدگاه ها، مواضع و برنامه های خود در این چند روز تبلیغات پرداختید، به امانت توسط مردم و تمامی دانشجوهای انقلابی شهرستان گلپایگان ثبت و نگهداری  خواهد شد.

ان شاء الله پس از موفقیت هر کدام از شما بزرگواران در انتخابات این دوره، بنا بر وظیفه ی ذاتی قشر دانشجو، تک تک  وعده ها را مطالبه خواهیم کرد و با تمام توان،در دفاع از حق مردم تلاش می کنیم و تا پایان کار، از حقوق این ملت شریف، کوتاه نخواهیم آمد و با احدی قصد معامله بر سر حقوق این مردم را نداریم.

در پایان ضمن آرزوی موفقیت و پیشرفت برای میهن عزیز اسلامی و برگزاری  انتخابات باشکوه با حضور حداکثری مردم ولایتمدار ایران و تشكيل مجلسي در تراز انقلاب اسلامي،‌ امیدواریم نمایندگانی به مجلس ورود پیدا کنند که به فرموده ی امام عزیزمان در درجه ی اول مومن ، بعد انقلابی به معنای واقعی کلمه،دارای روحیه جهادی، کارآمد و طرف دار عدالت باشند ان شاء الله.

ارسال نظرات